Podstawy grafiki 3D
Oglądany 48400 razy od Sat, Jan 23, 2010
1. Ściana Ściana jest wielokątem, który składa się z minimum trzech wierzchołków, z których każdy posiada współrzędne x, y, z. Ściana składająca się z trzec...
czytaj dalej »
Wykrywanie kolizji
Oglądany 13569 razy od Sun, Jan 24, 2010
System wykrywania kolizji składa się między innymi z systemu wykrywania przecięć. Wybrane metody wykrywania przecięć zostały opisane poniżej.1. Przecięcie sześcianu ze zbiorem małych wielok...
czytaj dalej »
Rzucanie promieni
Oglądany 12461 razy od Sun, Jan 24, 2010
Metoda rzucania promieni (ang. Ray-casting) jest przeciwieństwem metody śledzenia promieni (ang. Ray-tracing). Promienie możemy rzucać w przestrzeni 2D lub 3D.1. Rzucanie promieni w przestrze
czytaj dalej »
Drzewo BSP
Oglądany 11831 razy od Sun, Feb 14, 2010
Drzewo BSP 2D (ang. Binary Space Partitioning) jest drzewem binarnym służącym do podziału płaszczyzny. Drzewo BSP 2D jest drzewem odcinków, które można traktować jako rzuty ścian na płaszczy...
czytaj dalej »
Kamera
Oglądany 8707 razy od Sun, Jan 24, 2010
Uproszczony model kamery jest wykorzystywany podczas procesu transformacji i rzutowania wielokątów na ekran. Transformacja wielokątów do pozycji obserwatora wymaga wypełnienia macierzy widoku. Macierz widoku może by...
czytaj dalej »
Drzewo OCT
Oglądany 7795 razy od Sun, Feb 14, 2010
Drzewo czwórkowe (ang. Quad tree). Podobnie jak drzewo BSP 2D służy do podziału powierzchni płaszczyzny. Powierzchnia płaszczyzny jest dzielona dwoma prostopadłymi płaszczyznami na cztery równe cz...
czytaj dalej »
Portale
Oglądany 7057 razy od Sun, Feb 14, 2010
Portale (ang. Portals) są wirtualnymi ścianami, które łączą ze sobą zbiory wielokątów. Mając wygenerowane portale wykorzystujemy je np. do budowy list PVS lub dynamicznego ustalana widocznych wie...
czytaj dalej »
Listy PVS
Oglądany 6656 razy od Sun, Feb 14, 2010
Listy PVS (ang. Potentially Visible Sets) są listami potencjalnie widocznych np.: sektorów, wielokątów, itd. Listy PVS możemy dodawać do dowolnych struktur np. drzew BSP, OCT itd. Listy PVS sektorów pozwalaj&...
czytaj dalej »
Mapy świateł
Oglądany 5808 razy od Sun, Jan 24, 2010
Mapy świateł (ang. Lightmap) służą do realizacji oświetlenia sceny. Zasada wykorzystania map świateł opiera się na renderowaniu wielokątów z właściwą teksturą oraz dodatkow...
czytaj dalej »